Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pogodne kino w Cannes

17 maja 2012 | Kultura | Barbara Hollender
Frances McDormand i Bruce Willis jako smutny policjant w filmie Wesa Andersona
źródło: PAP/EPA
Frances McDormand i Bruce Willis jako smutny policjant w filmie Wesa Andersona

Pokaz „Moonrise Kingdom” Wesa Andersona otworzył wczoraj święto filmu na Lazurowym Wybrzeżu

Korespondencja z Cannes

Słońce, czerwony dywan, gwiazdy, Marilyn Monroe patrząca z plakatu na nieprzebrane tłumy przetaczające się po nadmorskim bulwarze Croisette. W Cannes ruszył najsłynniejszy festiwal filmowy świata.

Organizatorzy imprezy lubią mieć w swojej orbicie wielkie osobowości – artystów o wyrazistym charakterze. Na inaugurację wybierają  jednak zazwyczaj wystawne hollywoodzkie produkcje, przywożące do Francji ekipę pełną wielkich gwiazd. Tym razem udało im się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu: „podkupili" stałego bywalca konkurencyjnego festiwalu w Wenecji – Wesa Andersona.

– To wielka indywidualność amerykańskiego kina, wielbiciel Felliniego i Renoira, wrażliwy i niezależny filmowiec – mówi o Andersonie dyrektor artystyczny festiwalu Thierry Fremaux. – A jego „Moonrise Kingdom" jest świadectwem wspaniałej twórczej wyobraźni i wolności.

– Zrobiliśmy ukłon w stronę amerykańskiego kina niezależnego – dodaje legendarny szef imprezy Gilles Jacob.

43-letni...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9234

Wydanie: 9234

Spis treści
Zamów abonament