Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Podatek po otrzymaniu wynagrodzenia

04 stycznia 2013 | Prawo | WP

Jeśli pensja za grudzień wpłynęła na konto 
pracownika w styczniu, 
będzie przychodem w nowym roku.

Przychód od umowy o pracę powstaje w momencie otrzymania pieniędzy lub postawienia ich do dyspozycji pracownika (np. udostępnienia w kasie).

Nie można więc doliczyć do zeszłorocznych przychodów pensji, która znalazła się na rachunku bankowym pracownika dopiero w styczniu. Nie powinien bowiem płacić podatku od wynagrodzenia, którego jeszcze nie dostał. Tak wynika z ogólnej zasady ustalania przychodu, określonej w art. 11 ust. 1 ustawy o PIT. Przepisy nie przewidują wyjątków dotyczących świadczeń ze stosunku pracy.

Kiedy wynagrodzenie jest podatkowym kosztem pracodawcy? W miesiącu, za który jest należne, pod warunkiem że zostało wypłacone lub postawione do dyspozycji w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy, umowy lub innego stosunku prawnego łączącego strony. Jeśli ten termin zostanie przekroczony, pensja będzie kosztem dopiero w miesiącu wypłaty lub postawienia do dyspozycji pracownika.

 

Wydanie: 9427

Wydanie: 9427

Spis treści

Moje Podróże

Zamów abonament