Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie reklamuj oferty jako wiecznej, jeżeli taką nie jest w rzeczywistości

29 stycznia 2013 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale – to hasło kampanii reklamowej jednej z instytucji finansowych. Za wprowadzanie konsumentów w błąd urząd antymonopolowy nałożył na przedsiębiorcę ponad 1,3 mln zł kary

Zgodnie z prawem, przedsiębiorcom nie wolno podejmować działań wprowadzających konsumentów w błąd. W rezultacie takich praktyk mogą oni zdecydować się na zakup towaru lub usługi, czego w normalnej sytuacji by nie zrobili.

Takie stanowisko wynika wprost z przepisów ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, która w art. 3 wyraźnie zakazuje stosowania takich działań, a w art. 4 precyzuje, że praktyka rynkowa stosowana przez przedsiębiorców wobec konsumentów jest nieuczciwa, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9448

Wydanie: 9448

Spis treści
Zamów abonament