Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polska ma szanse stać się cydrowym zagłębiem w regionie

29 stycznia 2013 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Cydr jest popularny w wielu krajach Starego Kontynentu.  Najwięcej wydają na niego Brytyjczycy.
źródło: Rzeczpospolita
Cydr jest popularny w wielu krajach Starego Kontynentu. Najwięcej wydają na niego Brytyjczycy.

Produkcja jabłkowego trunku w naszym kraju może za pięć lat sięgnąć nawet 80 mln litrów.

Polska jest dziś największym producentem jabłek w Europie i jednym z czołowych na świecie. Trudno jednak znaleźć na półkach naszych sklepów cydr, czyli niskoalkoholowy napój z tych właśnie owoców. Dziwi to tym bardziej, że jabłkowy trunek  znany jest w wielu krajach Europy.

Smakowe zyskują

Najwięcej, 4 mld funtów rocznie (ok. 20 mld zł), wydają na cydr Brytyjczycy. W przeliczeniu na jednego mieszkańca wyprzedają ich jednak Irlandczycy – podaje firma badawcza Euromonitor International. Trzecie miejsce pod względem spożycia cydru per  capita należy do Finów.

27,5 mld zł wydaliśmy na alkohol w sklepach i sieciach handlowych od X '11 do IX '12...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9448

Wydanie: 9448

Spis treści
Zamów abonament