Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak się spierać z operatorem

19 marca 2013 | Prawo i praktyka | Dariusz Prymon
Dariusz  Prymon z Kancelarii Prawnej  Jerzy T. Pieróg
źródło: Rzeczpospolita
Dariusz Prymon z Kancelarii Prawnej Jerzy T. Pieróg

Gdy dostawca nienależycie świadczy usługi telekomunikacyjne lub nieprawidłowo obliczył należności z tytułu ich realizowania, abonent ma prawo złożyć reklamację

Przed złożeniem reklamacji warto skontaktować się ze swoim operatorem i omówić problem. Dopiero jeśli to nie pomoże, należy złożyć reklamację.

Zasady dochodzenia roszczeń z tytułu świadczenia usług telekomunikacyjnych określa ustawa z 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (DzU nr 171, poz. 1800 ze zm., dalej Prawo telekomunikacyjne) oraz rozporządzenie ministra infrastruktury z 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (DzU nr 226, poz. 2291, dalej rozporządzenie).

Trzy sposoby

Są trzy sposoby składania reklamacji:

- telefonicznie – operator jest zobowiązany w ciągu 14 dni pisemnie potwierdzić przyjęcie reklamacji, chyba że w tym terminie udzieli odpowiedzi;

- ustnie do protokołu – osoba, która reklamację przyjmuje, ma obowiązek pisemnego jej potwierdzenia;

- pisemnie (list, faks, mail) – operator jest zobowiązany w ciągu 14 dni pisemnie potwierdzić przyjęcie reklamacji, chyba że w tym terminie udzieli odpowiedzi.

Reklamacja składana operatorowi powinna zawierać:

- imię i nazwisko (nazwę firmy);

- adres zamieszkania (siedziby firmy);

- określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu;

- przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;

- numer ewidencyjny nadany...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9490

Wydanie: 9490

Spis treści
Zamów abonament