Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kreatywność wciąż się opłaca

19 kwietnia 2013 | Ekonomia | Magdalena Lemańska
Wzrost wpływów firm działających w branżach powiązanych  z twórcami pochodzi głównie z ich aktywności w Internecie
źródło: Rzeczpospolita
Wzrost wpływów firm działających w branżach powiązanych z twórcami pochodzi głównie z ich aktywności w Internecie

Internet wzmacnia branże związane z twórcami.

Polski sektor kreatywny, do którego zaliczane są wydawnictwa książkowe i prasowe, firmy fonograficzne, producenci filmowi i telewizyjni oraz producenci gier, rozwijał się miedzy 2001 i 2011 rokiem szybciej niż średnia dla Unii Europejskiej.

Przychody firm z tej branży zwiększyły się w ciągu ostatniej dekady o 50 proc. (z 2,8 mld euro do 4,2 mld euro), podczas gdy wpływy we wszystkich państwach unijnych zwiększyły się o jedną piątą, do 198,9 mld euro. – Całość wzrostu ekonomicznego w sektorze kreatywnym w Europie pochodzi z działalności w Internecie – podaje firma Booz&Co. w swoim raporcie o ekonomicznym wpływie Internetu na sektor kreatywny w Polsce i Europie.

Dostęp do Internetu zmienia...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9516

Spis treści
Zamów abonament