Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pocztowcy wchodzą w logistykę

19 kwietnia 2013 | Ekonomia | Agnieszka Stefańska
Uczestnicy debaty zgodzili się, że tradycyjna działalność pocztowa musi zostać uzupełniona o nowe usługi
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Rzeczpospolita
Uczestnicy debaty zgodzili się, że tradycyjna działalność pocztowa musi zostać uzupełniona o nowe usługi
Poczta Polska musi być przygotowana strategicznie do skutecznego zasypywania luk w tradycyjnym segmencie biznesowym - Dariusz Dolczewski, dyrektor Departamentu Poczty, Ministerstwo Administracji  i Cyfryzacji
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Poczta Polska musi być przygotowana strategicznie do skutecznego zasypywania luk w tradycyjnym segmencie biznesowym - Dariusz Dolczewski, dyrektor Departamentu Poczty, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
Podczas ostatniego spowolnienia gospodarczego rynek kurierski w Polsce przetrwał dzięki rynkowi krajowemu -  Marzena Cichosz, adiunkt,  Katedra Logistyki  i Transportu SGH
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Podczas ostatniego spowolnienia gospodarczego rynek kurierski w Polsce przetrwał dzięki rynkowi krajowemu - Marzena Cichosz, adiunkt, Katedra Logistyki i Transportu SGH
W UE dostarczanych jest  15 razy więcej przesyłek niż w Polsce. W Niemczech rynek jest 10 razy większy niż nasz.  - dr Dariusz Kawa, Katedra Logistyki i Transportu, Uniwersytet Ekonomiczny Poznań
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
W UE dostarczanych jest 15 razy więcej przesyłek niż w Polsce. W Niemczech rynek jest 10 razy większy niż nasz. - dr Dariusz Kawa, Katedra Logistyki i Transportu, Uniwersytet Ekonomiczny Poznań
Nasza firma zmienia się  już od jakiegoś czasu, idziemy w tym samym kierunku co wszystkie poczty nie tylko w Europie, ale i na świecie - Mariusz Zarzycki,  wiceprezes,  Poczta Polska
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Nasza firma zmienia się już od jakiegoś czasu, idziemy w tym samym kierunku co wszystkie poczty nie tylko w Europie, ale i na świecie - Mariusz Zarzycki, wiceprezes, Poczta Polska

Rynek tradycyjnych listów się kurczy. Dla firm pocztowych naturalnym kierunkiem rozwoju jest stawianie 
na usługi logistyczne i finansowe.

– Poczta Polska zmienia się już od jakiegoś czasu, idziemy w tym samym kierunku co wszystkie poczty, nie tylko w  Europie, ale i na świecie – mówi Mariusz Zarzycki, wiceprezes Poczty Polskiej.

Myślenie wszystkich  pocztowców na świecie jest spójne  – wybierają różne ścieżki rozwoju, ale wszystkie opierane są o dywersyfikację usług. – Rynek, który od zawsze stanowił  podstawowy biznes pocztowców, czyli dostawa listów, kurczy się i ten trend będzie postępował. Korespondencja elektroniczna wypiera tradycyjne formy komunikacji – mówi prezes  Zarzycki.

– Prezentowane są różne projekcje spadku zapotrzebowania obywateli na tradycyjne usługi listowe, średnim poziomem tych projekcji może być 7 proc. rocznie. Ja uważam jednak, że należy spodziewać się skokowych, a nie liniowych zmian w wyniku e-substytucji. Związane jest to z szybkim wzrostem kompetencji cyfrowych obywateli w Polsce. - mówi Dariusz Dolczewski, dyrektor Departamentu Poczty w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji.

Zasypywanie luk

–Uważam, że Poczta Polska musi być przygotowana strategicznie do skutecznego zasypywania luk w tym tradycyjnym segmencie biznesowym. Szansą są usługi finansowe Banku Pocztowego, ubezpieczeniowe, nowoczesne usługi cyfrowe realizowane w obrębie grupy kapitałowej. Dużym wyzwaniem i szansą są rosnące zakupy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9516

Spis treści
Zamów abonament