Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Start wyprzedaży w sklepach

05 czerwca 2013 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Polacy na ubrania nie wydają zbyt dużo. W miarę wzrostu popularności sklepów z używaną odzieżą oraz internetowych w artość rynku będzie rosła jeszcze wolniej. Jest to bowiem kategoria, na której konsumenci oszczędzają zdecydowanie najczęściej.
źródło: Rzeczpospolita
Polacy na ubrania nie wydają zbyt dużo. W miarę wzrostu popularności sklepów z używaną odzieżą oraz internetowych w artość rynku będzie rosła jeszcze wolniej. Jest to bowiem kategoria, na której konsumenci oszczędzają zdecydowanie najczęściej.

Sieci odzieżowe coraz wcześniej muszą obniżać ceny, aby przyciągnąć 
klientów. Letnie wyprzedaże już się zaczynają, choć sezon ruszy za dwa tygodnie.

Mocno rzucające się w oczy informacje o rozpoczynających się posezonowych obniżkach cen w sklepach odzieżowych już pojawiają się w centrach handlowych. Już od kilku dni widać je choćby w sklepach Van Graff, z kolei sieć Peek & Cloppenburg rozsyła już zaproszenia na specjalną akcję nocnych przecen. Również w wielu innych sklepach banery z hasłem „wyprzedaż"  pojawiają się coraz częściej, choć do tradycyjnego startu sezonu zostało jeszcze kilka tygodni.

To znacznie wcześniej niż rok temu, kiedy posezonowa letnia wyprzedaż rozpoczęła się w większości sklepów dopiero na początku lipca. – Klientów w sklepach niby jest sporo, ale kupujących znacznie mniej niż rok temu. Dlatego trzeba ich zachęcić do kupowania, a ceny będą jeszcze systematycznie obniżane – mówi jeden ze sprzedawców w sieci Van Graff.

Inne firmy odzieżowe mówią nieoficjalnie o problemach ze sprzedażą kolekcji wiosennej najpierw związanych z przedłużającą się aż do kwietnia zimą. – Teraz pogoda też nie rozpieszcza i letnie ubrania nie sprzedają się zbyt dobrze, ponieważ daleko nam do wysokich temperatur – przyznaje członek zarządu dużej sieci odzieżowej.

Dlatego nawet kosztem niższego zysku, czy w niektórych przypadkach wręcz sprzedaży po kosztach produkcji, firmy muszą się nadwyżek pozbyć, aby w sklepach zrobić miejsce na kolejną kolekcję.

– Jeśli mówimy o akcjach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9553

Wydanie: 9553

Spis treści
Zamów abonament