Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pośrednik nie płaci za reklamę alkoholu

19 lipca 2013 | Dobra Firma | Sławomir Stalmach

Trzeba wykazać, że firma reklamuje alkohol, a nie tylko zajmuje się wynajmem miejsca reklamowego, aby móc nałożyć na nią opłatę wynikającą z ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi – orzekł sąd.

Zdaniem właściciela sieci jest on jedynie podmiotem wykonującym czynności „pomocnicze", a zatem nie jest zobowiązany do uiszczania opłaty. Minister finansów w interpretacji indywidualnej uznał to stanowisko za nieprawidłowe.

Stan faktyczny

Szef spółki, która prowadzi sieć dużych sklepów, zwrócił się do ministra finansów o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zastosowania przepisu art. 13² ustawy z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Spółka prowadzi sklepy wielkopowierzchniowe. Z niektórymi swoimi kontrahentami zawiera umowy (najczęściej najmu lub dzierżawy), na mocy których udostępnia im powierzchnię reklamową, czyli wyznaczone miejsca na ścianach, podłogach i wiszące...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9591

Wydanie: 9591

Spis treści

Moje Podróże

Zamów abonament