Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koszty można odliczać już na starcie

27 sierpnia 2013 | Dobra Firma | Przemysław Wojtasik

Opłaty za rejestrację, nakłady na wyposażenie czy promocję – kwoty uiszczone na takie cele możemy rozliczać, zakładając firmę

-Jeszcze przed formalnym zarejestrowaniem firmy poniosłem wiele wydatków, np. na materiały biurowe, pieczątki, wizytówki, usługi pośrednika przy załatwianiu lokalu, ogłoszenia w lokalnej prasie. Czy po rozpoczęciu działalności mogę je wpisać do podatkowej księgi przychodów i rozchodów? – pyta czytelnik.

Tak, wszystkie wydatki wiążące się z założeniem i rozwojem firmy mogą być podatkowym kosztem. W zależności od tego w co inwestujemy, różny będzie sposób ich rozliczenia.

Materiały biurowe i wyposażenie (np. komputer, telefon) wpisujemy w kolumnie 13 podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Chyba że sprzęt kosztował więcej niż 3500 zł. Wtedy musimy wpisać go także...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9623

Wydanie: 9623

Spis treści

Ściągawka przedsiębiorcy

Zamów abonament