Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zmowa cenowa zniszczy przedsiębiorcę

30 stycznia 2014 | Dobra Firma | Michał Kołtuniak
Dla oceny porozumienia antymonopolowego bez znaczenia jest sposób zawarcia umowy
źródło: 123RF
Dla oceny porozumienia antymonopolowego bez znaczenia jest sposób zawarcia umowy


Do nielegalnego porozumienia może dojść automatycznie – bez umowy. 
Wystarczy, że firma zastosuje się 
do zaproponowanych jej warunków. 
Nie potrzeba do tego specjalnego oświadczenia

Michał Kołtuniak

Uzgodnienie warunków konkurencji lub współpracy, które prowadzi do zaburzenia cen produktów lub usług, jest w świetle prawa zakazane. Warto pamiętać, że zmowy cenowe, wbrew obiegowej opinii, nie muszą dotyczyć wyłącznie dużych graczy na rynku. Także mikro- i małe firmy mogą być ich uczestnikami. Na czym mogą one polegać?

Przykładowo w małym mieście działają trzy solaria. Ich właściciele, którzy powinni ze sobą konkurować jakością i ceną, ustalają minimalną cenę za skorzystanie z usługi. Ich działanie nie ma oczywiście żadnego wpływu na to, co dzieje się w skali całego kraju, naruszają jednak zasady uczciwej konkurencji na swoim małym lokalnym rynku. Podobnie będzie, gdy w tym samym mieście trzy korporacje zrzeszające taksówkarzy, ustalą minimalną cenę za...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9751

Wydanie: 9751

Spis treści
Zamów abonament