Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koniec zwyżek płatnej telewizji

19 maja 2014 | Ekonomia i Rozwój
Rynek płatnej telewizji w Polsce i naziemna telewizja cyfrowa
źródło: Rzeczpospolita
Rynek płatnej telewizji w Polsce i naziemna telewizja cyfrowa

Media | Rynek w końcu się nasycił, część jego potencjalnych klientów zagospodarowała cyfrowa telewizja naziemna.

magdalena Lemańska

I kwartał przyniósł największemu operatorowi płatnej telewizji w Polsce – Cyfrowemu Polsatowi – minimalny spadek liczby klientów w porównaniu z IV kwartałem 2013 r. (o 0,2 proc.). Liczba jego abonentów wynosiła na koniec marca niecałe 3,53 mln. To oczywiście śladowy spadek, ale w całej branży trend jest podobny.

901 mln klientów płatnej telewizji było na świecie na koniec 2013 r. według ABI Research

Wynika zarówno z tego, że po latach walki o nowych klientów rynek po prostu zaczął się w końcu nasycać, jak i ze startu w całym kraju pełnej oferty darmowej naziemnej telewizji cyfrowej.

Giganci już nie rosną

Konkurencyjna dla Cyfrowego Polsatu platforma cyfrowa nc+ także nie może się już pochwalić wzrostem liczby klientów. Po spadku z 2,3 mln do 2,2 mln klientów na koniec trzeciego kwartału 2013 r. kolejny kwartał z rzędu odnotowała poziom 2,2 mln abonentów. Przy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9841

Wydanie: 9841

Spis treści

Media planet

Zamów abonament