Co telekom, to strategia
Modele biznesowe największych operatorów, choć na pozór podobne, sporo dzieli.
Urszula Zielińska
„Rzeczpospolita" przeanalizowała wyniki finansowe największych firm telefonii mobilnej w kraju w ostatnich ośmiu latach. To czas, w którym swoją siłę budowała sieć komórkowa Play, psując szyki trzem dojrzałym już firmom: Idei (dziś Orange), Polkomtelowi (Plus) i Erze (dziś T-Mobile Polska).
Jak wynika z łącznych danych czterech operatorów, w latach 2006–2013 ich łączne przychody urosły o około 2 mld zł, do 24 mld zł, a zyski (zysk operacyjny powiększony o amortyzację – EBITDA) o 200 mln zł, do 7,5 mld zł. O ile wzrost przychodów notował w tym czasie tylko rynkowy debiutant – Play, o tyle zyski urosły aż trzem operatorom mobilnym: nie tylko Playowi, ale także T-Mobile i Plusowi.
Podobni, ale inni
Każdy z trzech dużych operatorów radził sobie w tym czasie z rosnącą konkurencją w inny sposób. Orange zacieśniał współpracę z siostrzaną Telekomunikacją Polską i budował partnerskie relacje z dystrybutorem płatnej telewizji Cyfrą+.
Play budował biznes o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta