Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Żubr wypchnął tyskie z pozycji piwnego lidera

22 stycznia 2015 | Ciekawa ekonomia
Koncerny słabNą, ale nadal są zdecydowanymi liderami
źródło: Rzeczpospolita
Koncerny słabNą, ale nadal są zdecydowanymi liderami

alkohole | Na wartym 19 miliardów złotych rocznie rynku zaszła duża zmiana. Wymusił ją mocny atak browarów rzemieślniczych, a przyspieszyła rosnąca presja cenowa sieci handlowych.

BEata Drewnowska

12,9 proc. kwoty, którą Polacy wydali na piwo w ciągu ostatnich 12 miesięcy, przypadło na żubra produkowanego przez Kompanię Piwowarską (KP). Dało to Żubrowi nieznaczną przewagę nad bezkonkurencyjnym przez wiele lat tyskim. Udziały rynkowe tej marki – także należącej do KP – wyniosły 12,5 proc. Jeszcze we wrześniu 2014 r. był remis: na te piwa przypadało po 12,7 proc. rynku.

KP, największy producent piwa w Polsce, ze spokojem podchodzi do zmiany na pozycji lidera. – Żubr nie wyprzedził tyskiego, bo się nie ścigają ze sobą. Startują w innych wyścigach – ocenia Joanna Kwiatkowska, rzecznik KP. Jak dodaje, nieznaczny spadek udziałów tyskiego jest czymś naturalnym w przypadku największych marek. To one są bowiem najczęściej celem ataków konkurencji.

Zalew nowości

Tyskie – które zostało najpopularniejszym piwem w Polsce na przełomie lat 2001 i 2002 – jest typowym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10046

Wydanie: 10046

Spis treści
Zamów abonament