Nowe usługi zmienią rynek
Sprzedaż dostępu do internetu, telefonu i telewizji w pakiecie przestanie się opłacać małym operatorom. Propozycje mają dla nich inni gracze.
Urszula Zielińska
Zmiany w strategii właścicieli sieci szerokopasmowych wymusza wizja wejścia do Polski międzynarodowych graczy OTT, którzy dostarczają treści po łączach należących do innych podmiotów, jak np. robi to Netflix.
– Jesteśmy w przededniu ich wejścia. Spowodują rewolucję – uważa Michał Reutt, dyrektor marketingu i strategii hurtowej Orange Polska. Ten telekom w ostatnim czasie wydaje się mniej intensywnie walczyć o klientów usług telewizyjnych, choć nie rezygnuje ze strategii sprzedaży usług innego typu (bankowości, prądu, itp.). Podobnie postępują inni operatorzy komórkowi, poza Plusem, który ma w swojej grupie płatną telewizję i proponuje dostęp do serwisu Ipla użytkownikom internetu.
Mali dostawcy nie mówią jednym głosem
Mali dostawcy internetu (tzw. ISP) wyraźniej niż Orange dojrzewają do myśli, że ich rola będzie się sprowadzać do udostępniania gospodarstwu domowemu światłowodowego łącza, a kto inny zadba np. o ofertę telewizyjną czy inne usługi.
– Mali operatorzy muszą sobie to uświadomić. Będą operatorem infrastruktury – przekonuje Andrzej Owczarek, prezes spółki Multiplay, która w Opolskiem wybudowała 2,5 tys. km sieci światłowodowych. Owczarek jest we władzach Krajowej Izby Komunikacji Ethernetowej zrzeszającej małych operatorów.
Aby tę opinię podzieliła większość małych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta