Telekomy czeka rewolucja
Telekomunikacja | Tańsze modele działania, przejęcia, telewizja przez internet w nowej technologii – to główne kierunki, w których może pójść branża.
Urszula Zielińska
Coraz wyraźniej różnią się strategie operatorów telekomunikacyjnych, choć cel mają ten sam: zarobić jak najwięcej. Orange i T-Mobile Polska stawiają na pakiety usług mobilnych i stacjonarnych, przy czym pierwszy silniej w segmencie klientów indywidualnych, a drugi – usług dla firm. Grupie Cyfrowy Polsat Zygmunta Solorza-Żaka, obejmującej sieć komórkową Plus, platformę satelitarną i nadawcę TV Polsat, bliżej do operatorów telewizji kablowej. Tylko P4, operator Play, decyzję o zmianie strategii ma dopiero przed sobą, ponieważ rośnie w podstawowym biznesie, zdobywając nowych klientów.
Na nowo o telewizji
Mimo różnic wszyscy operatorzy starają się utrzymać zyski. Szukają sposobów na zwiększenie przychodów. Wchodzą w nowe biznesy, najchętniej pokrewne – jak informatyka – oraz te, które dają stałe miesięczne wpływy: bankowość, sprzedaż energii, gazu czy dystrybucję usług TV.
– Przenikanie się obszarów rynku TMT (telekomunikacja, media, technologie – red.) jest dziś powszechnym zjawiskiem. Dziś operatorzy telewizji kablowej nie mogą już myśleć, że ich konkurentami są inni operatorzy telewizji kablowej, ale powinni patrzeć dużo szerzej: rywalami są także dostawcy treści w formie OTT, czyli bezpośredniego streamingu – mówi obrazowo Mirosław...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta