Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient pozornie w centrum uwagi

22 września 2015 | Ekonomia
Jacek Poświata
źródło: materiały prasowe
Jacek Poświata

Firmy twierdzą, że znają potrzeby swoich klientów 
i je zaspokajają. Jednak badania mówią zupełnie coś innego – pisze dyrektor zarządzający Bain & Company.

Jacek Poświata

Wiele firm mówi, że klient jest dla nich najważniejszym aktywem. Słyszymy wypowiedzi prezesów wskazujących klienta jako centrum ich organizacji. Rozmawiamy z wieloma przedstawicielami różnych instytucji, którzy mówią, że prowadzą przeróżne badania opinii klientów i wiedzą, czego ich klienci potrzebują.

W tym samym czasie sami prowadzimy badania lojalności i satysfakcji klientów w kilku branżach w Polsce i widzimy całkowicie inny obraz.

Za mała wiedza o klientach

Wyniki badań Bain & Company pokazują, że w niektórych sektorach, np. w przypadku ubezpieczeń na życie i majątkowych, niezadowolonych klientów jest o 10 proc. więcej niż tych zadowolonych. Oznacza to, że w Polsce klienci częściej odradzają znajomym i członkom rodziny korzystanie z usług firm ubezpieczeniowych, niż są gotowi je polecać.

Branża bankowa natomiast ma tylko nieznacznie więcej promotorów niż krytyków, podczas gdy właśnie w niej wprowadza się ogromną liczbę innowacji mających poprawiać doświadczenie klientów we współpracy z bankami....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10250

Wydanie: 10250

Spis treści
Zamów abonament