Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiedy billboard może być nielegalny

19 stycznia 2016 | Administracja | Renata Krupa-Dąbrowska

Przepisy o planowaniu nie zabraniają wieszania tablic reklamowych na ścianach. Jeżeli gmina chce, by nie były one montowane na budynkach znajdujących się na jej terenie, musi wprowadzić wyraźny zakaz w miejscowym planie.

Prezydent miasta wniósł sprzeciw do zgłoszenia inwestora dotyczącego zamiaru zainstalowania podświetlanej tablicy reklamowej o wymiarach 290 cm x 100 cm na ścianie budynku. Uznał bowiem, że planowana inwestycja narusza ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Dopuszcza on jedynie lokalizowanie reklam wolno stojących przy ścianie budynku, stanowiących kompozycję z jego elewacją. I pod warunkiem, że ich powierzchnia nie jest większa niż 4 mkw.

Od tej decyzji do wojewody pomorskiego odwołał się inwestor. Twierdził, że z miejscowego planu nie wynika wprost zakaz umieszczania innych reklam niż wolno stojące.

Wojewoda utrzymał jednak w mocy decyzję prezydenta miasta. Uznał bowiem, że jeśli plan miejscowy dopuszcza co najwyżej lokalizowanie tablic reklamowych wolno stojących przy ścianie budynku – to nie ma możliwości wydania decyzji o pozwoleniu na budowę ani przyjęcia zgłoszenia wobec zamierzeń budowlanych, które są sprzeczne z tymi postanowieniami.

Ponadto...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10347

Wydanie: 10347

Spis treści
Zamów abonament