Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy wiesz, jak dużo wydajesz na firmowe korytarze?

16 września 2016 | Nieruchomości | Grażyna Błaszczak

Powierzchnie wspólne słono kosztują najemców.

Bywa, że budynek oferujący nieco niższy czynsz niż konkurencja ostatecznie okaże się droższy dla najemcy, ze względu na znaczny udział powierzchni wspólnych.

– Wynajmując powierzchnię w biurowcu, należy się liczyć z tym, że do powierzchni przeznaczonej do wyłącznego korzystania zostaną doliczone części wspólne na piętrze oraz w budynku: ciągi komunikacyjne, pomieszczenia socjalne, hole. Łącznie może to być nawet 25–45 proc. dodatkowej powierzchni, wliczanej w cenę najmu biura – ostrzega Jerzy Węglarz, ekspert firmy Biuro Na Miarę.

W efekcie firma zainteresowana wynajmem powierzchni ok. 100 mkw. biura będzie płacić czynsz i koszty eksploatacyjne za 125–145 mkw. powierzchni biurowej.

Co to części wspólne?

– Części wspólne to powierzchnie budynku przeznaczone do wspólnego użytkowania dla wszystkich najemców i ich gości. To m.in. lobby z recepcją, korytarze, toalety, hole windowe, pomieszczenia obsługi budynku – wylicza Anna Krześniak, starszy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10550

Wydanie: 10550

Spis treści

25 lat BDO

Modernizacja Roku 2011

Zamów abonament