Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak ująć w księgach niedobory gotówki

24 maja 2017 | Ekspert księgowego

Rozliczenie stwierdzonego podczas inwentaryzacji braku pieniędzy w kasie oraz jego ewidencja w księgach rachunkowych zależą od tego, czy zostanie uznany za zawiniony czy niezawiniony.y.

Obowiązek inwentaryzacji środków pieniężnych w kasie wynika z art. 26 ustawy o rachunkowości (uor). Należy ją przeprowadzić przynajmniej na ostatni dzień każdego roku obrotowego, metodą spisu z natury.

Głównym celem, dla którego jednostka przeprowadza inwentaryzację środków pieniężnych, jest potwierdzenie rzeczywistego stanu pieniędzy w kasie ze stanem ujętym w księgach. Metoda spisu z natury, właściwa m.in. przy inwentaryzacji pieniędzy w kasie, jest przeznaczona dla składników aktywów w postaci materialnej, które charakteryzują się możliwością zmierzenia, policzenia lub zważenia. Poprawnie przeprowadzona inwentaryzacja powinna zostać poprzedzona kontrolą wewnętrzną, obejmującą weryfikację takich dokumentów jak:

- wniosek o zaliczkę

- braport kasowy,

- rozliczenie zaliczki

oraz ich dekretację. ©℗

—Katarzyna Balik

konsultant, Grupa UHY ECA

Wydanie: 10757

Wydanie: 10757

Spis treści
Zamów abonament