Sprzęt elektroniczny wolniej podbija internet
Handel | Urządzenia RTV AGD to wciąż jedna z kluczowych kategorii w ofercie e-sklepów. Jednak sprzedaż w sieci tego segmentu zwiększa się bardzo wolno.
piotr mazurkiewicz
Elektronika to jedna z kategorii, która w poprzednich latach zawojowała internet. Klientów przyciągały niższe ceny niż w stacjonarnych sklepach i dalej się tak dzieje, choć tempo zmian wyhamowuje. Jak wynika z raportu Gfk Panelmarket przez 12 miesięcy do końca czerwca 2017 r. internet odpowiadał za 16,4 proc. sprzedaży sprzętu. Oznacza to poprawę wyniku w ujęciu rocznym jedynie o 0,4 pkt proc.
Rynek zwalnia
Zmianę już wcześniej dostrzegło Allegro, w którego obrotach elektronika jest obecnie główną kategorią z 26-proc. udziałem. Według prognoz lidera e-commerce w 2021 r. jej udział spadnie do 20 proc., a wyższą sprzedaż generować będzie choćby dom i ogród.
Biorąc pod uwagę, że ogółem sprzedaż elektroniki do końca czerwca wzrosła jedynie o 5,2 proc. widać, że rynek spowalnia.
Sprzedaż internetowa nie musi być traktowana już tylko jako zagrożenie dla tradycyjnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta