Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tama dla telemarketingu

30 sierpnia 2017 | Pierwsza strona | Szymon Cydzik

Przepisy, które miały ukrócić nękanie konsumentów przez telefon, trudno zastosować w praktyce. Bo choć zakaz kierowania komunikatów reklamowych bez zgody odbiorcy przewidziano w kilku ustawach, a na jego straży stoją trzy urzędy, to wciąż są firmy, które lekceważą prawo. – Firma oferująca garnki miała kontrolę GIODO i zobowiązała się do zaprzestania tej praktyki, ale dalej dzwoni – mówi radca prawny Maciej Gawroński.

Telefonów z ofertami handlowymi nie można zablokować, jak np. esemesów premium, bo nie ma określonego zakresu numeracji wykorzystywanej w tym celu. Można jedynie wpisywać je na czarną listę w telefonie.

To się zmieni. W Parlamencie Europejskim trwają prace nad rozporządzeniem dotyczącym e-prywatności. Przewiduje ono m.in., że firmy telemarketingowe będą musiały stosować specjalne prefiksy przed numerami telefonów, by odbiorca wiedział, w jakim celu do niego dzwonią. Głosowanie zaplanowano na 11 października.  —cyd >C2

Wydanie: 10839

Wydanie: 10839

Spis treści
Zamów abonament