Polacy ruszyli na e-zakupy ubrań
Sklepy internetowe z ubraniami błyskawicznie zdobywają kolejnych klientów. Odzież to dzisiaj najczęściej kupowana w internecie kategoria produktów, a jej popularność nadal w szybkim tempie rośnie.
piotr mazurkiewicz
Sklepy odzieżowe w sieci nie miały łatwych początków, konsumenci dość długo musieli przełamywać bariery związane z taką formą robienia zakupów. Jednak gdy się udało, zaczęli je robić na dużą skalę.
Z badania IBRiS dla „Rz" wynika, że w ostatnich 12 miesiącach 34,9 proc. internautów miało na koncie choć jedną tego typu transakcję. W nadchodzących 12 miesiącach takie plany ma 17 proc. badanych, a kolejnych 18,2 proc. planuje zakupy zarówno w kanale internetowym, jak i w stacjonarnych sklepach. Wyłącznie te ostatnie wskazało 40 proc. badanych.
Rynkowy boom
– Modelem dominującym jest zakup odzieży w sklepach tradycyjnych, choć wyraźnie widać, że konsumenci chcą mieć wybór i możliwość kupowania w miejscu i czasie przez nich wybranym – raz będzie to sklep tradycyjny, innym razem online, jeszcze innym aplikacja mobilna – mówi dr Jolanta Tkaczyk, ekspertka w dziedzinie marketingu z Akademii Leona Koźmińskiego. – Firmy, wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, tworzą systemy dystrybucji typu omnichannel, które łączą różne kanały sprzedaży i umożliwiają konsumentom płynne przechodzenie pomiędzy nimi – dodaje.
Zdaniem branżowych ekspertów zmianę spowodowało upowszechnienie wiedzy, iż zakupy internetowe można...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta