Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gdy pokój nie miał widoku na morze...

14 września 2017 | Moje pieniądze
źródło: Fotolia

Turystyka | Biuro podróży wypłaci rekompensatę za zepsute wakacje, o ile uzna reklamację klienta

Skończyły się wakacje. Wiele osób jest już po urlopach. Nie wszyscy wspominają je dobrze. Jedni mają poważne zastrzeżenia do hotelu, inni do organizacji wypoczynku.

– Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jeżeli w trakcie imprezy klient stwierdza wadliwe wykonywanie umowy, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora turystyki – mówi Piotr Henicz, wiceprezes biura podróży Itaka.

W umowie z touroperatorem powinna znajdować się jednoznaczna klauzula przypominająca o tym obowiązku.

Gdy reklamacja zostanie złożona w trakcie wyjazdu, organizator ma obowiązek pisemnie się do niej ustosunkować w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy. Jeśli tego nie zrobi w takim terminie, uważa się, że uznaje reklamację za uzasadnioną.

Po powrocie do domu klient ma na złożenie reklamacji maksymalnie 30 dni od zakończenia imprezy turystycznej. Jeżeli organizator wypoczynku nie uzna...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10852

Wydanie: 10852

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament