Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Promocja nie może trwać wiecznie

27 września 2017 | Dobra Firma | Michał Kołtuniak
Polityka marketingowa musi być zgodna z prawem
autor zdjęcia: Piotr Guzik
źródło: Fotorzepa
Polityka marketingowa musi być zgodna z prawem

Wyprzedaż daje szansę nabycia towaru lub usługi po okazyjnej cenie. Jednak z definicji powinna mieć czasowy charakter. Nie wolno oferować towarów po stale obniżonej cenie.

„Jeżeli kupi pan ten produkt w tej chwili, będzie pan mógł liczyć na 50 proc. obniżkę ceny", „Normalnie to urządzenie kosztuje 6 tys. zł, ale wyjątkowo może je pani mieć za 3 tys.", „Regularna cena w naszej firmie to 7 tys., ale dla biorących udział w badaniach, cenę obniżyliśmy do 3,5 tys. zł". Zdarza się, że w ten sposób przedsiębiorcy zachęcają klientów do nabycia oferowanych przez nich produktów. Taka sprzedaż często połączona jest z pokazem, w trakcie którego konsultanci ukazują zalety oferowanego sprzętu.

O ile polityka cenowa, w tym stosowanie obniżek, przecenianie towarów mieści się w swobodzie prowadzenia działalności, to jednak nie jest ona absolutna. Przedsiębiorca musi podporządkować się regułom prawa ochrony uczciwej konkurencji, jak i prawa ochrony konsumentów....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10863

Wydanie: 10863

Spis treści
Zamów abonament