Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szkocka zdobywa klientów, a piwo i cydr tracą

06 grudnia 2017 | Ekonomia
Najbardziej rośnie sprzedaż whisky, ginu i wina
źródło: Rzeczpospolita
Najbardziej rośnie sprzedaż whisky, ginu i wina

alkohole | Wydajemy więcej pieniędzy na lepsze trunki. Najszybciej rośnie sprzedaż whisky i... małpek Aleksandra ptak

Rynek alkoholi jest już wart ok. 33 mld zł. Cała branża urosła od października 2016 do września 2017 r. o 1,4 proc. (w skali roku), ale poszczególne kategorie alkoholi żyją własnym, bardzo dynamicznym życiem. Sprzedaż whisky skoczyła o 14 proc., natomiast sprzedaż cydru spadła o 13 proc. To najgorszy rezultat w branży. Takie dane przynosi raport firmy Nielsen, do którego dotarła „Rzeczpospolita".

Zmiana na podium

Wzrost rynku skupia się na trzech kategoriach – wino stołowe i musujące oraz whisky. – Niebawem będziemy krajem, w którym w trzech najlepiej sprzedających się kategoriach alkoholi nie będzie wina stołowego, tylko piwo, wódka i whisky – mówi Adam Dużyński, analityk rynku alkoholu w firmie Nielsen.

Piwo jeszcze długo nie zostanie strącone z piedestału, choć w tym roku jego producenci nie bardzo mają się czym pochwalić. Od października 2016 r. do końca września 2017 r. Polacy kupili piwo o...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10921

Wydanie: 10921

Spis treści
Zamów abonament