Smartfon zapłaci, robot zrobi przelew
Spersonalizowane konta, aplikacje mobilne, sztuczna inteligencja – banki wyraźnie na to stawiają.
Natalia SKwierawska
Polacy coraz chętniej płacą w sklepach telefonem. – Smartfon staje się mobilnym portfelem. Dlatego w mijającym roku utrzymywała się tendencja do uniwersalizacji aplikacji mobilnych – twierdzi Katarzyna Barys z Wydziału Prasowego Orange Finanse.
Nowe systemy pojawiły się m.in. w mBanku, Pekao SA (aplikacja PeoPay), eurobanku, Alior Banku oraz BGŻ BNP Paribas (GOmobile).
Część instytucji udostępniła również płatności zbliżeniowe telefonem – Android Pay. Kiedy usługa debiutowała na polskim rynku ponad rok temu, mogli z niej korzystać tylko klienci trzech banków: Alior Banku, Banku Zachodniego WBK i T-Mobile Usługi Bankowe. Dziś usługa jest dostepna również dla klientów m.in.: PlusBanku, BGŻ BNP Paribas, eurobanku, Getin Banku, mBanku, Nest Banku oraz Orange Finanse.
Urzędy na wyciągnięcie ręki
Z poziomu bankowych serwisów elektronicznych można założyć Profil Zaufany ePUAP, z którego klient loguje się do wybranego urzędu. Pierwszym bankiem, który wprowadził taką możliwość, był PKO BP wraz z Inteligo. Później zrobiły to także: ING Bank Śląski oraz Bank Millennium. Dzisiaj do urzędu można się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta