Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie wszystkie inwestycje okażą się opłacalne

13 kwietnia 2018 | Nieruchomości | Adam Woźniak

Hotelarze mocno inwestują w modernizacje, bo w branży rośnie im konkurencja w postaci nowych obiektów.

Według analityków firmy Walter Herz tylko w Warszawie przybędzie w tym roku ok. 2 tys. pokoi hotelowych. A w ciągu trzech lat stołeczny rynek hotelowy powiększy się o ponad 5 tys. pokoi. Inwestycyjny boom widać także w innych miastach: w aglomeracji krakowskiej przybędzie 500 pokoi, w Trójmieście blisko tysiąc, we Wrocławiu 250, w Poznaniu ok. 400.

Hotele już działające muszą zakładać, że na rzecz nowych obiektów utracą część dotychczasowych gości. Może to się okazać bolesne, choć frekwencja na rynku stale rośnie. Ale jednocześnie to nowe inwestycje mogą się znaleźć w większych opałach. Budowa hotelu, począwszy od zakupu gruntu, trwa cztery–pięć lat, tymczasem tysiące nowych miejsc może w tym czasie nasycić rynek i wpłynąć na pogorszenie wskaźników ekonomicznych.

Jeśli dodamy do tego rosnące problemy ze znalezieniem pracowników, to możemy być niemal pewni, że za kilka lat hotele będą prowadziły działalność w zupełnie odmiennych realiach ekonomicznych.

 

Wydanie: 11026

Wydanie: 11026

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament