Logo na koszulce promuje sponsora
Gdy przedsiębiorca udziela sportowcom wsparcia finansowego np. w zamian za umieszczanie jego nazwy na plakatach i koszulkach zawodników, wydatki na ten cel ma prawo zaliczyć do kosztów podatkowych.
Przemysław Szwed
Przedsiębiorcy coraz częściej angażują się w różnego rodzaju inicjatywy mające na celu zwiększenie rozpoznawalności ich firmy na rynku. Jedną z takich inicjatyw podejmowanych przez przedsiębiorców jest udzielanie wsparcia lokalnym klubom sportowym, które w zamian za wsparcie finansowe promują nazwę podmiotu sponsorującego, na przykład poprzez umieszczenie jego nazwy lub logo na strojach sportowych. Takie działanie może się przyczynić do wzrostu sprzedaży danego produktu czy usługi oferowanej przez przedsiębiorcę. Dodatkowo, środki przekazane na sponsorowanie klubu sportowego mogą, przy spełnieniu pewnych warunków, stanowić dla przedsiębiorcy koszty uzyskania przychodów jako koszty pośrednie, potrącane w dacie poniesienia.
Co wynika z ogólnej zasady
W myśl ogólnej zasady wynikającej z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, kosztami uzyskania przychodów są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia ich źródeł. Przy kwalifikowaniu poniesionych wydatków trzeba zatem brać pod uwagę ich celowość oraz potencjalną możliwość przyczynienia się wydatku do osiągnięcia przychodu, a także adekwatność do rzeczywistych potrzeb i zakresu prowadzonej działalności. Ponadto, oceniając dopuszczalność ujęcia konkretnych wydatków po stronie kosztów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta