Do pracy zdalnej nie wystarczy laptop i ława
BHP | Pracodawca powinien zorganizować stanowisko pracy telepracownika tak, jak osób pracujących w siedzibie zakładu. Musi być ono bezpieczne, ergonomiczne i wyposażone w odpowiedni sprzęt.
Rozwój technologiczny pozwala coraz szerzej wykorzystywać możliwość świadczenia pracy na odległość. Dotyczy to prac, które cechuje duża samodzielność, które nie mają charakteru skooperowanego i nie wymagają stałego nadzoru oraz osobistych konsultacji z przełożonymi.
Pracą zdalną, którą regulują przepisy kodeksu pracy, jest tzw. telepraca. Polega ona na regularnym wykonywaniu zadań poza siedzibą firmy z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów o świadczeniach usług drogą elektroniczną.
Zatrudnienie w tej formie może przynieść pracodawcy wymierne oszczędności. Nie mogą się one jednak odbyć kosztem osób świadczących pracę w domu – szczególnie w kwestiach technicznego bezpieczeństwa pracy. Telepracownik wykonuje pracę w miejscu zamieszania, w związku z czym pracodawca jest zwolniony z wykonywania wobec niego części obowiązków z zakresu bhp. Musi jednak zadbać, by takie osoby pracowały w warunkach unikania zagrożeń takich jak obciążenie układu mięśniowo-szkieletowego czy narządu wzroku. Rozwiązania mające na celu zredukowanie uciążliwości związanych z pracą przy komputerze mają bowiem zastosowanie niezależnie od miejsca wykonywania obowiązków.
Dostarczenie sprzętu
Organizacja każdego stanowiska pracy, niezależnie od miejsca jego usytuowania, powinna...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta