Allegro ma problem z Chińczykami
handel | Rodzimi internauci rzucili się na zakupy w azjatyckich sklepach. Kuszą ich niskie ceny. Aliexpress chce w 2018 r. zwiększyć sprzedaż w Polsce o 170 proc. michał duszczyk
Dominująca pozycja Allegro na wartym ponad 40 mld zł polskim rynku e-commerce może być zagrożona. Najpopularniejszą w naszym kraju platformę handlową zaczynają bowiem mocno podgryzać konkurenci z Chin. „Rzeczpospolita" dotarła do danych firmy Planet Plus, oferującej programy rabatowe (tzw. cashback) za zakupy w największych sklepach online, z których wynika, że już blisko połowa transakcji realizowanych za pośrednictwem tej platformy dotyczy produktów zamawianych w chińskich e-sklepach. To oznacza, że więcej kupujemy w takich serwisach jak Aliexpress, Tomtop, Joybuy, Banggood czy Geekbuying niż na Allegro, który dotąd był hegemonem handlu online w naszym kraju.
Polscy internauci szukają oszczędności
47-proc. udział chińskich sklepów pod względem liczby transakcji dotyczy oczywiście tylko tych zakupów dokonywanych z usługą cashback od Planet Plus (udział Allegro to 14 proc.). Dane te pokazują jednak pewien trend.
– Na polskim rynku e-commerce nadal dominuje Allegro. Debiut Aliexpress w Polsce w 2016 r. okazał się jednak prawdziwym sukcesem – mówi Jan Sikora, prezes Planet Plus.
W I połowie br. rodzimi internauci kupili (korzystając z rabatu cashback jego firmy) w azjatyckich serwisach towary za 6,5 mln zł, czyli o ponad jedną trzecią więcej niż w 2016 r. Sikora sukces takich platform jak Aliexpress tłumaczy niskimi cenami. – Produkty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta