Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gdy gość hotelu płaci za szkody, nie ma VAT

30 maja 2019 | Prawo | Aleksandra Tarka

Opłata za zniszczenia w apartamencie hotelowym czy za zgubione klucze 
nie podlega opodatkowaniu, tak jak opłata za spóźnione anulowanie rezerwacji. aleksandra tarka

Anulowana w ostatniej chwili rezerwacja pokoju czy apartamentu to chleb powszedni firm z branży hotelarskiej. Kolejnym problemem, choć pewnie rzadszym, są zdewastowane pokoje czy zgubione klucze. Trudno się dziwić, że powszechną praktyką wśród wielu hotelarzy jest pobieranie ekstraopłat za zbyt późne odwołanie rezerwacji czy szkody poczynione przez niesfornego gościa. Okazuje się, że już ich podatkowe rozliczenie nie jest tak oczywiste. Potwierdza to sprawa, którą w środę musiał zająć się sam Naczelny Sąd Administracyjny.

Klienci są różni

Kanwą sporu była interpretacja podatkowa. Z wnioskiem wystąpiła firma oferująca alternatywną dla hoteli opcję zapewniania miejsc krótkoterminowego zakwaterowania. W swojej ofercie ma m.in. apartamenty w atrakcyjnych lokalizacjach Krakowa.

Spółka miała wątpliwości co do VAT od dwóch kategorii opłat. Pierwsza z nich dotyczyła ekstraopłat dotyczących rezerwacji. Wskazała, że klienci dokonują rezerwacji wybranego przez siebie pokoju lub apartamentu w określonym terminie. Zdarzają się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11368

Wydanie: 11368

Spis treści
Zamów abonament