Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słabość Chin pomoże części polskich firm

30 maja 2019 | Ekonomia
źródło: Rzeczpospolita

Gospodarczy konflikt 
USA i Państwa Środka przedsiębiorstwom w Polsce może przynieść również korzyści. Urszula Zielińska

 

O korzystnych efektach handlowej wojny USA–Chiny mówią producenci odzieży.

Grupa LPP zleca produkcję ok. 40 proc. towarów fabrykom w Chinach.

– Jeśli miałbym mówić o skutkach wojny handlowej USA i Chin dla naszego biznesu, to powiedziałbym, że są one pozytywne – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP, do której należą odzieżowe marki takie jak Reserved, House czy Sinsay. – Widzimy, że Chiny są bardzo otwarte, zależy im na zwiększaniu sprzedaży do Europy – dodaje. Wskazuje też, że LPP otrzymuje więcej propozycji pożyczek i jest możliwe, że koszty produkcji w chińskich fabrykach spadną.

Marcin Czyczerski, prezes grupy obuwniczej CCC, w Chinach składa zamówienia stanowiące 25 proc. całości.

– Wiele aspektów naszego otoczenia jest poza zasięgiem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11368

Wydanie: 11368

Spis treści
Zamów abonament