Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cyfrowe wojny z biletowymi konikami

16 lipca 2019 | Ekonomia | Aleksandra Ptak-Iglewska
Koncerty Męskiego Grania przyciągnęły w tym roku dwa razy więcej fanów, do których trafiło ponad 81 tys. biletów
autor zdjęcia: Adam Burakowski
źródło: Fotorzepa
Koncerty Męskiego Grania przyciągnęły w tym roku dwa razy więcej fanów, do których trafiło ponad 81 tys. biletów

Oblegane festiwale to raj nie tylko dla fanów muzyki, ale też dla spekulantów biletami. Serwisy bronią się technologicznymi zasiekami. Niezbyt skutecznie.

 

Sobotnim koncertem w Poznaniu rozpoczęła trasę tegoroczna edycja festiwalu Męskie Granie. Ta organizowana przez Grupę Żywiec seria koncertów jest tak popularna, że w tym roku na rynek trafiło dwa razy więcej biletów niż w poprzednim sezonie. Spora część widzów na bilet musiała wydać jednak nawet cztery razy więcej, niż wynosiła cena nominalna. Kojarzeni z PRL pokątni handlarze biletami po zawyżonych cenach – tzw. koniki – weszli do internetu i radzą sobie doskonale.

Bilety na minuty

– Koniki mogą liczyć na duży zarobek, zwłaszcza na koncertach muzycznych artystów światowej klasy – mówi Marcin Maj, ekspert Niebezpiecznika. Można więc powiedzieć, że szturm handlarzy na Męskie Granie to wyrazy uznania dla artystów. Sprzedaż biletów na osiem letnich koncertów ruszyła szóstego czerwca o godz....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11407

Wydanie: 11407

Spis treści
Zamów abonament