Inco-Veritas umacnia markę
FIRMY Z TRADYCJň
100 mln zł na rozwój
Inco-Veritas umacnia markę
Inco-Veritas do 2000 r. chce przeznaczyć na inwestycje ok. 100 mln zł. W tym roku firma "skończyła" 50 lat. Potrafiła dostosować się do nowych warunków rynkowych, chociaż zdarzało jej się popełniać błędy. Od 1989 r. przeszła restrukturyzacje, umacniała pozycję lidera w wybranych branżach. Swoją strategię koncentruje na promocji wyrobów najbardziej znanych -- płynie do mycia naczyń Ludwik, kosmetykach Celli i pastach Buwi. Obniżenie kosztów funkcjonowania chce osiągnąć przez połączenie potencjału zakładów z różnych branż, z wyodrębnieniem centrów zysku i kosztów.
Ubiegłoroczne przychody ze sprzedaży Inco-Veritas wyniosły niemal 291 mln zł, zysk operacyjny 26 mln zł, przy prawie 10-proc. rentowności. Na 1997 rok zaplanowano odpowiednio: 332 mln zł, 28 mln zł i 10, 4 proc. Na liście 500. największych zakładów przetwórczych opublikowanej przez "Nowe Życie Gospodarcze" firma jest na 93. pozycji.
Inco-Veritas ma 22 zakłady produkcyjne, 6 jednostek organizacyjnych, należy do niej także Instytut Wydawniczy PAX. Zatrudnia ponad 4, 5 tys. pracowników.
50 lat tradycji
Firma Inco-Veritas powstała w 1947 r. Jej zakłady reprezentowały różne branże. Wyszukiwały nisze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta