Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klienci stali się ostrożniejsi

29 grudnia 1997 | Ekonomia | JK

USA

Tydzień w gospodarce

Klienci stali się ostrożniejsi

Nie pomogło zaangażowanie do sklepów rekordowej, szacowanej na 16 tysięcy, rzeszy świętych mikołajów, liczniejszej od dywizji piechoty. Amerykanie wydali w tym roku zaledwie 160 miliardów dolarów na zakupy gwiazdkowe i handel detaliczny biadoli, że nie spełniły się związane z sezonem nadzieje.

Wprawdzie w piątek i sobotę tłuszcza klientów oblegała sklepy i domy towarowe, ale poświąteczna fala zakupów nie przynosi zbyt wysokich zysków, ponieważ konsumenci polują głównie na pogwiazdkowe przeceny sięgające w niektórych sklepach 70 procent ceny oryginalnej. Wydawać by się mogło, że 160 miliardów, czyli niemal równowartość rocznego produktu krajowego Polski, to niemało. Oznacza to jednak, że w porównaniu z zeszłym rokiem zakupy wzrosły tylko o 2-3 procent.

Kupować, ale na wyprzedażach

Nagle bardziej ostrożni klienci częściej niż w poprzednich latach kupowali bony na prezenty. Można je zrealizować także po Bożym Narodzeniu, kupując towar już po obniżonych cenach, co oznacza niższe zyski dla kupców. Na dodatek wielu Amerykanów -- według wstępnych szacunków około 15 procent -- nie kupiło bliskim konkretnych przedmiotów, ale vouchery na najróżniejsze usługi: rejsy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1267

Spis treści
Zamów abonament