Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

A jednak Leżajsk

15 kwietnia 1998 | Ekonomia | PW

WYJAŚNIENIE

Branża piwowarska

A jednak Leżajsk

W 87. numerze "Rzeczpospolitej" opublikowałem dynamikę sprzedaży krajowych browarów w I kwartale br. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Z moich szacunkowych wyliczeń wynikało, że wzrost sprzedaży

Zakładów | Piwowar- skich | w | Leżajsku, w | porównaniu z I kwartałem ubiegłe- go roku, wyniósł po- nad | 60 | proc. | Niedo- kładność | wynikała z braku danych na te-

mat sprzedaży za trzy miesiące 1997 r.

W rzeczywistości Leżajsk sprzedał w ciągu pierwszego kwartału br. 97 tys. hl piwa, a więc o prawie 80 proc. więcej niż rok temu. W ten sposób browar ten może poszczycić się największym wzrostem sprzedaży spośród wszystkich zakładów piwowarskich w Polsce. Na drugim i trzecim miejscu pod tym względem znalazły się Dojlidy (ponad 71 proc. ) i Warka (ponad 70 proc. ). Warto odnotować, że rok 1997 był pierwszym od kilku lat, kiedy to Leżajsk zanotował wzrost sprzedaży w stosunku do roku poprzedniego (o 8 proc. ).

Piotr Węgrowski

Brak okładki

Wydanie: 1361

Spis treści
Zamów abonament