Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje

12 grudnia 1998 | Publicystyka, Opinie | TK

LISTY

Informacje

"LOTkosztem pasażera"

Uważam, że LOT winien być sprywatyzowany, tzn. przejść od zetatyzowania do znacjonalizowania, a właścicielami udziałów powinni być Polacy, zarówno obywatele w kraju, jak i rozsiani po świecie, bo LOT jest własnością nas wszystkich, narodową linią lotniczą. Przecież British Airways, Lufthansa, KLM, Swissair, to linie prywatne, ale równocześnie narodowe linie Anglików, Niemców, Holendrów czy Szwajcarów.

Koszt całkowitej wymiany floty LOT wynosi -- z grubsza -- półtora miliarda dolarów spłacanych wraz z bankowymi odsetkami miesięcznie przez następne 10 czy więcej lat. Jest to dla LOT obciążenie ogromne, ale do udźwignięcia, możliwe byłoby nawet powiększenie nadwyżki dochodów nad rozchodami, gdyby nie -- jak to wykazuje raport NIK -- brak właściwego zarządzania przedsiębiorstwem. To podstawowy i niemal jedyny mankament.

Lata 1994/ 1995 były najlepszym okresem do prywatyzacji, której zarząd nie dokonał. Jeszcze 3 lata temu siatka tras LOT miała dużą wartość -- dziś już jej nie ma. Nastąpiła w przedsiębiorstwie eksplozja płac. Zarząd nie umiał temu zaradzić, a równocześnie, starając się zapewnić sobie przychylność personelu i załóg, ubezwłasnowolnił się. Pensje są na poziomie dużych i mocnych firm europejskich i nie pozostają...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1568

Spis treści
Zamów abonament