Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zarząd z wodowstrętem

13 września 1999 | Publicystyka, Opinie | MS
źródło: Nieznane

ŚWINOUJŚCIE

Kto naprawdę chce budowy tunelu

Zarząd z wodowstrętem

Świnoujście leży na polsko-niemieckiej wyspie Uznam. To 44-tysięczne miasto nie ma stałego połączenia z krajem. By dostać się na ląd, należy wpierw przepłynąć promem na sąsiednią wyspę Wolin, która takie połączenie już ma.

FOT. MICHAŁ STANKIEWICZ

Mimo protestu "Solidarności" '80 tunel w Świnoujściu zostanie zbudowany, przeprawy promowe zlikwidowane, a załoga promów nie dostanie żadnych gwarancji zatrudnienia. Protest osiągnął jednak inny skutek: pokazał komu i czy w ogóle jest potrzebny tunel.

Świnoujście leży na polsko-niemieckiej wyspie Uznam. To 44-tysięczne miasto nie ma stałego połączenia z krajem. By dostać się na ląd, należy wpierw przepłynąć promem na sąsiednią wyspę Wolin, która takie połączenie już ma. Ponieważ znajduje się na niej kilka zakładów przemysłowych, port, przystanie promowe, dworzec kolejowy - codziennie rano kilka tysięcy Świnoujścian rusza na prom. Dla nich działa przeprawa w centrum miasta - cztery niewielkie promy "Bielik", zabierające na pokład samochody osobowe i pieszych.

Dla samochodów ciężarowych i turystów przeznaczona jest druga przeprawa, już za miastem, w Karsiborze. Kursują tu zawsze dwa z czterech promów. O ile w ciągu roku prom w Karsiborze sprawnie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1802

Spis treści
Zamów abonament