Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak wygrywać w warunkach hiperkonkurencji

28 marca 2001 | Moja Kariera | AG
źródło: Nieznane

Philip Kotler: Zwycięży ten, kto opanuje reguły nowej gospodarki

Jak wygrywać w warunkach hiperkonkurencji

Philip Kotler jest profesorem marketingu międzynarodowego na Uniwersytecie Northwestern w Chicago. Uważany jest za najlepszego stratega marketingowego na świecie. Jest autorem ponad 100 książek i artykułów. Współpracuje jako konsultant z największymi i najbardziej innowacyjnymi firmami na świecie.

FOT. ARCHIWUM

ANDRZEJ GESTERN

Zegarek, który noszę na ręku, jest już 41. z kolei modelem tej firmy - mówił Philip Kotler do kilkuset menedżerów zgromadzonych na jego seminarium w warszawskim hotelu Marriott. - Zmieniam go tak często, bo producent wciąż dodaje coś nowego: nowy kalkulator, strefy czasowe na całym świecie, notes elektroniczny na 50 adresów i telefonów. Niebawem będę mógł zapewne używać mojego zegarka jako telefonu, faksu, a być może i kserokopiarki.

Ciągłe udoskonalanie wyrobu, dostosowywanie go do najbardziej wysublimowanych potrzeb i oczekiwań nabywców stanowi podstawę nowego zjawiska w gospodarce, które Kotler określa jako hiperkonkurencję. Zwycięzcą na rynku stanie się ten, kto opanuje dopiero tworzące się reguły nowej gospodarki. W nowych warunkach trzeba być już nie zwyczajnie konkurencyjnym, lecz hiperkonkurencyjnym.

W warunkach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2276

Spis treści
Zamów abonament