Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dla klientów i dla akcjonariuszy

07 sierpnia 2001 | Ekonomia | JB BL
źródło: Nieznane

Bankowość detaliczna Rozwój usług dla osób prywatnych to sposób na zwiększenie wartości banku

Dla klientów i dla akcjonariuszy

JÓZEF BIELECKI BŁAŻEJ LEPCZYŃSKI

Bankowość detaliczna powinna być w przyszłości istotnym czynnikiem zwiększania wartości banku dla akcjonariuszy. Decydować o tym będzie przede wszystkim względnie duży jeszcze potencjał rynku i koszt pozyskania depozytów od osób prywatnych, znacznie niższy od kosztu pieniądza na rynku międzybankowym.

Ogromne znaczenie ma jednak także dopasowanie oferty banków do potrzeb i oczekiwań klientów oraz zwiększenie roli elektronicznych i wirtualnych kanałów dystrybucji usług.

Wyższą niż konkurenci wartość dla akcjonariuszy będą tworzyć zatem tylko te banki, które w najbliższych latach dostosują swoją ofertę do popytu. Jak jednak wynika z porównania sporządzonych w Instytucie Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR) prognoz popytu na detaliczne produkty bankowe z przyszłą ofertą produktową znaczącej części banków detalicznych, ich propozycje prawdopodobnie będą w dużym stopniu rozbieżne z potrzebami i oczekiwaniami klientów. Taka sytuacja w przyszłości może nie sprzyjać generowaniu wartości dla akcjonariuszy. Jej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2386

Spis treści

Listy

Zamów abonament