Przemysł motoryzacyjny przyjmuje
Polski przemysł motoryzacyjny produkuje głównie na eksport. Inwestorzy korzystają z niskich kosztów, jakie oferuje Polska, i tutaj rozwijają produkcję. Zakłady wytwarzające części i akcesoria stworzyły 6200 nowych miejsc pracy. Fabryki produkujące samochody i silniki przyjęły 2100 osób. Jedynie firmy produkujące nadwozia i przyczepy zmniejszyły zatrudnienie o 200 osób. Jarosław Wadecki z Polskiej Izby Motoryzacji uważa, że w 2005 roku powinno przybyć 7 - 10 tys. miejsc pracy. Przypomina, że z zamiarem inwestowania i zwiększenia zatrudnienia wystąpiły m.in. Eaton (400 osób), Haering (700 osób), Opel Polska (1000 osób), Voss Automotive (140 osób) i Hutchinson (230 osób). Większość z ich projektów przewiduje rozbudowę już istniejących zakładów.
R.A.P.