Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiełbasa nie zawsze krakowska

07 czerwca 2005 | Dobra firma | PW

GEOGRAFIA W ZNAKACH TOWAROWYCH Kiełbasa nie zawsze krakowska Nie zawsze wolno samowolnie wykorzystywać w znakach towarowych nazwy geograficzne.

Wielu przedsiębiorców lubi oznaczać swoje produkty nazwami nawiązującymi do ich regionalnego pochodzenia. Niekiedy nieco na wyrost, zwłaszcza gdy nazwa wcale nie odzwierciedla prawdziwego miejsca pochodzenia towaru. A przepisy są tu dość rygorystyczne.

Co wolno, a czego nie

Każdy przedsiębiorca powinien pamiętać, że używanie fałszywych oznaczeń grozi finansowymi konsekwencjami. Jeżeli opatrzy swój towar lub usługę fałszywym lub oszukańczym oznaczeniem geograficznym, wskazującym bezpośrednio albo pośrednio na kraj, region lub miejscowość ich pochodzenia, to popełni czyn nieuczciwej konkurencji. To samo, gdy będzie używał takiego oznaczenia w działalności handlowej, reklamie, listach handlowych, rachunkach lub innych dokumentach.

Co więcej, jeżeli towar lub usługa korzysta w miejscu pochodzenia z ochrony, a z pochodzeniem z określonego regionu lub miejscowości związane są jego szczególne cechy lub właściwości, czynem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3552

Spis treści
Zamów abonament