Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kolej na bocznicy

07 czerwca 2005 | Ekonomia | MS
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

POCIĄGI W Europie brakuje dobrych wzorców Kolej na bocznicy Półtora roku przed otwarciem rynku międzynarodowych przewozów towarowych nie ma w Polsce jednolitego stanowiska, jak i czy w ogóle będzie zmieniała się kolej Przewozy kolejowe nie zawsze są atrakcyjne dla transportu kontenerów (c) ARCHIWUM

Zgodnie z deklaracjami członkowskimi z 2001 r. Polska jeszcze w tym roku ma udostępnić 40 proc. eksploatowanych linii kolejowych przewoźnikom z krajów unijnych. To oznacza, że na dziesięć pociągów towarowych cztery mogą być być niepolskie. W każdym następnym roku zobowiązani jesteśmy do udostępnienia kolejnych 20 proc. sieci.

Na rynku przewozów towarowych rośnie udział ładunków transportowanych przez firmy prywatne. Według szacunkowych danych w roku ubiegłym koleje prywatne przewiozły 100 mln ton ładunków, podczas gdy dotychczasowy potentat PKP Cargo - blisko 160 mln ton. W latach poprzedzających nasze wstąpienie do UE liczby te wynosiły odpowiednio - 80 i 162 mln ton w roku 2003 oraz 63 i 160 mln ton w 2002.

Unia na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3552

Spis treści
Zamów abonament