Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Z ekskluzywnych salonów do supermarketu

03 sierpnia 2006 | Dodatek Rzeczpospolitej | CA EG
źródło: Nieznane

BIŻUTERIA Z ekskluzywnych salonów do supermarketu Biżuterię z brylantami kupują dziś sobie zwyczajni faceci, nie żadni raperzy czy gangsterzy Światowa sprzedaż detaliczna brylantowej biżuterii sięgnęła w 2005 roku 68 mld dolarów (c) AP/AMMY SUSSMAN

Czasy, gdy brylanty kojarzyły się wyłącznie z wyższymi klasami społecznymi i tradycją, należą do przeszłości. Eksponowane w świecie mody, oglądane na znanych ludziach, w ciągu kilku ostatnich lat podbiły serce masowego odbiorcy.

Susan Farmer, konsultantka ds. public relations w Diamond Trading Company (DTC), spółce sprzedającej surowe diamenty De Beers, uważa, że chociaż brylant nadal kojarzy się przede wszystkim z symbolem miłości, coraz więcej panów interesuje się męską biżuterią autorstwa modnych projektantów, a kobiety zamiast czekać na gest partnera, same kupują sobie klejnoty. W efekcie istnieje solidny popyt na duże i rzadkie kamienie.

Diamentową biżuterię można kupić w supermarketach Tesco i Wal-Mart oraz - coraz częściej - w sklepach brytyjskiej sieci konfekcyjnej Next. W maju Amazon.com ogłosiła, że sprzedaż zegarków i biżuterii wzrosła w pierwszym kwartale o 100 proc.

- W dolnym segmencie rynku, w którym plasują się takie spółki jak Hot Diamonds, interesy idą świetnie. Najwyższa półka także przeżywa boom. W środkowym segmencie sytuacja jest zdrowa, choć nieco stagnacyjna -...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3906

Spis treści
Zamów abonament