Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Skutki przekształceń w firmie

12 kwietnia 1996 | Moja Kariera | MH

Zmieniają się wartości, role menedżerów i struktura organizacyjna

Skutki przekształceń w firmie

Michael Hammer i James Champy

Przekształcenie pociąga za sobą tak samo radykalną zmianę w kulturze organizacji, jak i w strukturze jej działania. Przekształcenie wymaga, by pracownicy głęboko wierzyli, że pracują dla klienta, a nie dla swojego szefa. Będzie to możliwe, o ile stosowane przez firmę metody nagradzania umocnią ich w tym przekonaniu.

Na przykład Xerox Corporation nie mówi wprawdzie swoim pracownikom, że to klienci wypłacają im pensje, ukazuje jednak dobitnie istniejące powiązania. Firma ta uzależnia większą część premii przyznawanych każdemu menedżerowi od poziomu zadowolenia klienta. Kiedy premie uznaniowe uzależnione były jedynie od wyników działania poszczególnych działów, menedżerowie prowadzili ciągle wojny o to, kto ponosi winę za niedociągnięcia, o to, kto ma rozsądzać oraz o środki. Teraz, gdy menedżerowie skoncentrowali swoją uwagę na osiągnięciu maksymalnego zadowolenia klienta, wszystkie wewnętrzne spory zniknęły.

Systemy zarządzania instytucją -- sposób wynagradzania pracowników, kryteria oceny wyników ich pracy itd. -- są zasadniczymi czynnikami kształtującymi wartości i przekonania pracowników.

Od wartości ochronnych do produktywnych

Niestety,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 723

Spis treści
Zamów abonament