Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Aby oddzielić służbowe rozmowy od prywatnych, trzeba mieć billing

08 października 2009 | Dobra firma | Anna Koleśnik

Prowadząc działalność w domu, potrzebujemy kontaktu ze światem. Wydatki na telefony i dostęp do Internetu możemy rozliczyć w kosztach firmy

W całości jednak tylko wtedy, gdy telefon jest zarejestrowany „na firmę” i oczywiście nie wykorzystujemy go do prowadzenia rozmów prywatnych, bo do tego służy odrębny aparat.

Utrzymywanie dwóch telefonów to jednak mało praktyczne rozwiązanie. Dlatego często tylko jedna linia (przy telefonie stacjonarnym) służy potrzebom przedsiębiorcy i domowników. Czy podobnie jak w wypadku faktur za prąd lub rozliczenia czynszu można szacunkowo ustalić, jaki procent wydatków na telefon to rozmowy służbowe, a jaki prywatne?

Służbowe rozmowy z domowego telefonu

Organy podatkowe na to się nie zgadzają. Są zdania, że koszt połączeń w sprawach firmowych należy ustalić na podstawie billingu rozmów, a nie przyjętego ryczałtu. Natomiast abonamentu telefonicznego w ogóle nie można rozliczyć w takim wypadku w kosztach firmy. Oto jak na ten temat wypowiedział się Pierwszy Urząd Skarbowy w Poznaniu w piśmie z 21 września 2007...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8442

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament