Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Midas znad Gangesu

23 kwietnia 2010 | Nazywam się Khan | Rafał Świątek
Karan Johar to specjalista od pełnych rozmachu rodzinnych sag. Teraz wprowadza na ekrany nowe zagadnienia – religię i politykę
źródło: Fotorzepa
Karan Johar to specjalista od pełnych rozmachu rodzinnych sag. Teraz wprowadza na ekrany nowe zagadnienia – religię i politykę

Reżyser Karan Johar nazywany jest cudownym dzieckiem Bollywood. Sprawił, że kino indyjskie stało się modne na Zachodzie

W Indiach zwykle czci się aktorów. Inni pozostają w cieniu. Ale nie Karan Johar. 37-letni reżyser dorównuje popularnością największym gwiazdom kina nad Gangesem. Mówi się o nim, że ma dotyk Midasa. Każdy film, przy którym pracuje, zamienia w kasowy hit.

Zachodni styl

W 1995 roku Aditya Chopra zaproponował mu współpracę przy „Żonie dla zuchwałych”. Karan jako znawca mody miał się zająć doborem kostiumów. Jednak ostatecznie pomagał również w próbach tekstowych i zagrał epizodyczną rolę kolegi Raja Malhorty, którym był Shah Rukh Khan.

To właśnie on doradził Karanowi, by zajął się reżyserią. Zaproponował nawet, że chętnie wystąpi w jego debiucie. Johara nie trzeba było długo namawiać. W 1998 roku nakręcił „Coś się dzieje” – opowieść o wdowcu poszukującym miłości ze szkolnych lat. Film trafił do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8606

Spis treści

Po godzinach

Aga Zaryan i włoskie trio
Balonem do lata
Chłodnica na Chłodnej
Czas wolny
Dawny głos Genesis
Dobre serce ****
Dorwać byłą
Dwa światy, dwie epoki
Elektroniczni Beatlesi
Emigrantki w USA
Furia **
Hel **
Improwizacje na trzy saksofony
Jak wyglądają komety?
Jan Englert: artysta wielozadaniowy
Jazz dla chorego Jasia
Kameralny odcień jazzu
Klasyka się nie starzeje
Klubowe abc – poleca R. Rybarczyk
Królowo polska, Barbaro!
Kultury świata
Lekarz na scenie
Mag jazzowej nostalgii
Marka, której warto zaufać
Medytacja multimedialna
Metrokultura
Mistrzowie sceny na ekranie
Miłość w koprodukcji
Moja przyjaciółka książka
Mysz w Izbie Poselskiej
Młoda Czeszka kontra naziści
Młodość, marzenia
Na drodze i parkiecie
Na granicy parodii i kiczu
Najmniej amerykański western w historii
Nazywam się Khan ***
Nie przeocz
Nie tylko do śmiechu
Niebanalnie i z humorem
Niezwykły urok szmacianego uśmiechu
Och! daje recitale
Od sprzątaczki do artystki
Ofiara wymierza wyrok
Ojczyzna opisana w poematach
Oko w oko z gadem
Ona lub on i mikrofon
Ondine ****
Opowieści z Ziemi Cieszyńskiej
Pagoda? Bardzo dziwna moda!
Panie Gieniu, zatańczymy?
Pełna humoru apoteoza teatru
Pies, który chciał być człowiekiem
Polecamy w galeriach i muzeach
Polska melancholia
Ponad wulkanem
Popołudnie w pałacu
Portnoy zrzucony z kozetki
Prawdomówni na Targówku
Prowokacje Pollescha
Pupendo z niedźwiadkiem
Scooby-Doo i przyjaciele na tropie widma z morza
Szlakiem klimatu z poprzedniej epoki
Sztuka i siła mięśni
Triumf wyobraźni
Urodził się z gitarą
W poszukiwaniu tanecznych kolorów
Walka o Warszawskie Feniksy
Warto ich słuchać, bo wciąż są perfekcyjni
Wieczór na dwa głosy
Wielka kreacja Mai Komorowskiej
Wino od sąsiada
Wiśnie, papugi i wieloryby
Wkraczając w życie
Wokół tej kładki
Wywiad ze sobą
Z dala od turystycznych atrakcji
Z dymkiem w basenie
Zabójcze ryjówki atakują
Zagrają
Zakazane owoce ***
Zbrodnia to niesłychana...
Zniszczyć rodzinę
Świadomość ciała i przestrzeni
Świat pod szczególną ochroną
Zamów abonament