Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Raj ciekawszy od piekła

23 listopada 1993 | Kultura | JM

Raj ciekawszy od piekła

Polska premiera " Raju utraconego" Krzysztofa Pendereckiego to dowód na to, że utwór sceniczny pisany w zaciszu kompozytorskiego gabinetu jest w gruncie rzeczy jedynie szkicem. Dopiero inscenizatorzy nadają mu konkretny kształt, niekiedy tak sugestywny, że dzieło zrasta się nierozerwalnie ze swym teatralnym obrazem.

To prawda, że Penderecki, który często kłóci się z realizatorami, tym razem dał im dużo swobody. "Raj utracony" to właściwie nie opera, lecz oratorium. Akcja jest tu statyczna, opierająca się na kilku powszechnie znanych zdarzeniach. I przecież nie chodzi o to, by przedstawić, jak Ewa została skuszona jabłkiem, ale by ukazać Piekło i Raj, Dobro i Zło, Grzech i Śmierć.

Ta inscenizacja momentami...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 122

Spis treści
Zamów abonament