Konkurs promocyjny czy loteria fantowa
Ustawa o grach losowych i zakładach wzajemnych
Konkurs promocyjny czy loteria fantowa
ANNA STRZELECKA
Działania władzskarbowych mające na celu postawienie znaku równania międzykonkursami promocyjnymi a loteriami fantowymi (uregulowanymi w poprzednim brzmieniu ustawy o grach losowych i zakładach wzajemnych) nie mają podstaw prawnych.
Znowelizowane 12 września 1996 r. przepisy ustawy z 29 lipca 1992 r. o grach losowych i zakładach wzajemnych (dalej: uglzw) weszły w życie 1 stycznia 1997 r. Niezwykle istotnym elementem tej nowelizacji jest wprowadzenie nowego pojęcia: "loteria promocyjna". Jest to gra, w której uczestniczy się przez nabycie towaru lub usługi i tym samym nieodpłatnie bierze udział w loterii, a organizator oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe. Nowelizacja rozstrzygnęła na gruncie prawnym problemy, które opisuje niniejszy artykuł. Niestety, wciąż toczą się postępowania przed organami skarbowymi, będące wynikiem interpretacji przepisów ustawy wpoprzednim brzmieniu, dokonywanej przez władze skarbowe na podstawie wytycznych Ministerstwa Finansów.
Właściwy paragraf się znalazł
W odróżnieniu od prawodawstwa praktyka zna pojęcie "loteria promocyjna" już od kilku lat. Loterie tego typu prowadzone były i są przede wszystkim przez producentów i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta